segunda-feira, 11 de janeiro de 2010

Sem Tempo

Nestes dias vejo-me ao espelho.
E vejo, todos os traços do tempo no território do cansaço.
Sombra sobre sombra, todas as desilusões.
E, no entanto, a criança interior que perscruta o espelho, continua tão viva e inquieta como sempre.
E assim me fica a doer, como um acorde, este contraste.
Doem-me os sonhos por viver, ainda, neste corpo finito que me transporta.
De ti, dor, quero apenas que me ensines a dançar!
A reunir todos os pedacinhos de mim, novamente, num único colar de flores.
Sem tempo. Sem traços. Sem ontem. Sem amanhã.
Enquanto houver a luz do olhar.
A verdade devolvida em todos os espelhos.


Without Time

These days, I look myself in the mirror.
And I see, every trace of time in the territory of tiredness.
Shadow over shadow, every disillusion.
Yet, the inner child who stares at the mirror, remains as alive and kicking, as ever.
And so, as an ongoing chord, this contrast aches.
And so ache the dreams yet unlived, in this finite body that carries me.
Pain, of you I ask only: teach me to dance!
To gather every little piece of me, again, in a single necklace of flowers.
Without time. Without trace. Without yesterday. Without tomorrow.
While there still is the light of a glance.
Truth returned in every mirror.

5 comentários:

A Casa Onde Vivemos... disse...

amar o espelho... sempre o meu desafio!
acompanho-te na tua dança...
isabelle

Cacarina disse...

Que blog mais delícia!
E forte!
Um abraço,
Claudia

rarejule disse...

Is there a way I can read your blog in English, my friend?

Carla Guiomar disse...

Hey Julie! Wonderful to see you here! I have considered making bilingual posting before... You make me give it more serious though... ;) I already write some posts in english here and then, depending how the inspiration is shaped within me. Will just take me more time to do it both ways. Anyway, I will translate this one for you - coming right next... Warm hug my dear friend!

Carla Guiomar disse...

There it is. Bilingual post edited, specially for you ;)